Livsstil og forbrug

Silkeborg Forsyning lytter til kunderne

Silkeborg Forsyning sender torsdag den 19. november et spørgeskema ud til alle deres kunder for at sikre sig at alle er tilfredse.

5000 forsyningskunder i Silkeborg Kommune modtager i dag torsdag den 19. november en e-mail med et spørgeskema fra Silkeborg Forsyning. Vi vil gerne høre, hvad vores kunder mener om os, siger direktør Jens Bastrup.

Alle de omkring 94.000 borgere i Silkeborg Kommune nyder godt af Silkeborg Forsynings leverancer af fjernvarme og rent vand samt af håndteringen af affald og spildevand. Nu vil Silkeborg Forsyning gerne høre, hvad kunderne mener om selskabets aktiviteter og leverancer. Det fortæller direktør i Silkeborg Forsyning, Jens Bastrup:

”Vi er sat i verden for kundernes skyld. Vi leverer nem, grøn fjernvarme, godt drikkevand og en god miljøbevidst håndtering af spildevand og affald. Vi vil gerne udvikle os i takt med de forventninger, som vores omverden har til os. Derfor spørger vi kunderne, hvad de mener om os,” siger Jens Bastrup.

Direktør: Vi vil gøre det endnu bedre

Bag undersøgelsen ligger et ønske fra Silkeborg Forsyning om at blive endnu bedre til det, som selskabet gør godt, men nok så vigtigt også at blive bedre til at lytte til kundernes behov og skabe gode løsninger sammen med dem.

”Vi har et godt og veldrevet forsyningsselskab med stor forsyningssikkerhed, men nu vil vi gerne begynde at bygge et lag ovenpå den sikre drift. Vi løfter derfor blikket, kigger på vores omverden og begynder i første omgang at lytte. Næste skridt bliver at inddrage vores interessenter i nye løsninger. Vi vil gerne gøre det endnu bedre sammen med andre,” forklarer Jens Bastrup.

Hvor godt kender du dit forsyningsselskab?

Ud over at måle kundernes tilfredshed så undersøger Silkeborg Forsyning også, hvor godt kunderne kender til de leverancer og serviceydelser, som selskabet står for. Der er måske nogle, der ikke umiddelbart kan svare på, hvor det rene vand kommer fra og hvem, der graver fjernvarmerør ned og reparerer kloakkerne i hele kommunen, erkender Jens Bastrup:

”Vi har en formodning om, at nogle af kunderne måske ikke kender os så godt, som vi kunne ønske os. Vi har ikke tidligere haft tradition for at kommunikere ret meget om vores aktiviteter, så det kan vi ikke bebrejde dem. Men det laver vi også om på,” siger Jens Bastrup og understreger:

”Vores kunder har for det meste hørt fra os eller om os, når der er er noget galt med fjernvarmen, eller når skraldespanden ikke bliver tømt. Fremover skal de også høre fra os, når vi har gode løsninger på nogle af tidens store spørgsmål inden for klima og miljø. Eller ganske enkelt, når vi har projekter og aktiviteter, der betyder noget for deres dagligdag,” siger han.

Medarbejdernes engagement er den gode historie

Derfor er det også planen, at Silkeborg Forsyning skal styrke kommunikationen med kunder, samarbejdspartnere og interessenter de kommende år,” fortæller Jens Bastrup:

”Vi skal være bedre til at fortælle de gode historier fra vores verden. De dedikerede medarbejdere i Silkeborg Forsyning arbejder hver eneste dag på at gøre fjernvarmen helt CO2-neutral og på at levere noget af det bedste drikkevand i Danmark. Medarbejderne klimasikrer byens kloakker, så de kan klare skybrud og de renser vores spildevand, så vi kan bade i vores søer. Ikke mindst styrer de tonsvis af affald, så det bliver genanvendt bedst muligt. Alt sammen til gavn for miljøet og klimaet. Den store indsats og betydning vil vi gerne fortælle meget mere om.”

Undersøgelsen varer i omkring fire uger og Silkeborg Forsyning vil fortælle om resultaterne i begyndelsen af det nye år. Silkeborg Forsyning trækker lod om fire citygavekort a’ 500 kroner blandt besvarelserne. Undersøgelsen bliver lavet i samarbejde med interresearch. 

Fakta om Silkeborg Forsynings kunder

  • Silkeborg Forsyning har omkring 15.000 kundeforhold på levering af fjernvarme og omkring 20.000 kundeforhold på levering af drikkevand.
  • Et kundeforhold kan være hustande eller hele opgange. Derfor er antallet af forbrugere væsentligt højere end tallene for kundeforhold.
  • Stort set alle borgere i kommunen får hentet deres affald og håndteret deres spildevand.
  • I 2019 havde genbrugspladserne omkring 470.000 besøgende. 
  • Så selvom mange måske ikke tænker over det til daglig, så betyder leverancerne fra Silkeborg Forsyning temmelig meget for, at hverdagen fungerer.

Kommentarer