Dyrk den gode kundekontakt
Artiklen er sponsoreret.
I en moderne verden som vores, er det at drive en forretning ikke det samme, som at drive en købmandsbutik for bare 40 år siden. Med en hurtig søgning på Google møder du tusindvis af forskellige begreber og man kan hurtigt blive helt fortabt i de mange udtryk og systemer – for hvad er et erp system?
Systemer til enhver opgave
I dag kan du bruge systemer til enormt mange ting i din virksomhed. Du kan bruge systemer til at holde styr på dit lager. Hvilke varer har du hjemme, hvilke skal du bestille, hvor mange har du tilbage, og hvad er efterspørgslen? Du kan også bruge systemer til at beslutte, hvad dine medarbejdere skal have at spise i kantinen. Så er der er system i, hvornår mændene bliver glade for en hakkebøf med bløde løg, og hvornår kvinderne begejstres af chokoladekage med is. Du kan også bruge systemer til at pleje dine kunder og kunderelationer. Her kan du let overvåge og evaluere, hvordan interaktionen er med dem.
Relationen til dine kunder er vigtig
Netop relationen til dine kunder er alfa og omega, hvis du gerne vil øge dit salg og etablere en sund forretning i din butik. For modsat for 40 år siden, kender den lokale købmand ikke længere alle sine kunder ud og ind, fordi vi bliver meget mere globaliserede og handler på internettet. Derfor kan du med fordel i dag bruge simple ERP-systemer og fuld skala CRM-systemer til at hjælpe dig med at skabe system i, hvilke kunder du har. For selvom meget har forandret sig indenfor handelsverdenen de sidste årtier, så har fordelene ved god kundekontakt ikke forandret sig. En glad og tilfreds kunde, vil stort set altid vende tilbage, og det gavner din forretning.
Kommentarer