Erhverv

Drewsens afhjælper mangel på arbejdskraft med appbestilling

Foto: Change ApS

Spisehuset Drewsens kommer mangel på arbejdskraft i restaurationsbranchen til livs med appbestilling – løsningen er den første af sin slags i Danmark, og kommer fra softwareleverandører Quickorder

Digitalisering. Quickorder lancerer et nyt MobilePay-baseret produkt, der gør det muligt at foretage app-bestillinger i danske restauranter. Bestillingerne kan foretages såvel i selve restauranten som på vej dertil, og derhjemmefra som take-away. Produktet lanceres i en tid, hvor mange restauranter er pressede på arbejdskraft efter en lang periode med afskedigelser og nedlukning. Én af de restauranter, som satser på, at digitalisering er en del af løsningen, er Drewsens Spisehus, som har spisesteder i både Silkeborg og Odense. Driftsleder i Drewsens Spisehus, Maja Bisballe Birksø, fortæller om tiltaget:  

“Vi har helt konkret mærket manglen på arbejdskraft ved at vi i en periode har måttet skære ned på åbningstider og lukke for take-away. Så det er helt naturligt for os at udnytte muligheden for at digitalisere kundeoplevelsen og øge graden af selvbetjening. Det falder i øvrigt fint i tråd med vores ønske om at drive et moderne spisehus. Vi tilbyder høj kvalitet, men vi skal være det nemme valg, og vi går derfor også meget op i at serviceoplevelsen er enkel og ubesværet.”

App-bestillings-produktet er blot det seneste skud på stammen i Quickorders all-in-one restaurant-software, der skal sikre effektiv styring af restauranter og caféer på tværs af POS, bookingsystem, økonomi og vagtplanlægning. Quickorder har allerede 1.500 restauranter ombord, og opretter hver måned 200 nye.

Appbestilling styrker kundeservice

Hos MobilePay er man om nogen eksperter i nemme og brugervenlige transaktioner. Virksomheden, der er undervejs i en fusion med norske Vipps og finske Pivo, er bygget på idéen om at gøre mobile betalinger nemmere end både kort og kontanter. En tilgang, som med Quickorders løsninger nu kommer restaurantgæster i Danmark til gode, siger Lars Green, Commercially Responsible, MobilePay Online.  

”Vi er utroligt glade for, at en seriøs aktør som Quickorder tager den digitale trend indenfor restauranterhvervet i Danmark til nye højder. Quickorder stræber efter at gøre kundeoplevelsen fra bestilling til gennemført betaling helt friktionsløs. Med MobilePay som betalingsløsning kan servicemedarbejderne i restauranterne bruge mindre tid på betaling og samtidig sikre, at afregningen sker trygt og sikkert.”

Introduktionen af MobilePay gør, at Quickorder, som de første i Danmark, bliver i stand til at håndtere app-bestillinger i restauranten.

Tid til bedre restaurantoplevelser

I kølvandet på sammenlægningen med Weorder lancerede Quickorder i sidste uge et helt nyt brand med et mantra, der tager udgangspunkt i idéen om at skabe mere tid ved at digitalisere serviceoplevelsen på gæste-siden og automatisere styringen af restauranten på restauratør-siden. Resultatet er ifølge Quickorders grundlægger og COO, Mads Wedderkopp, en restaurantoplevelse, hvor der er mere tid til alt, eller, som det nye mantra siger: “Time to Love Your Restaurant.”  

“Hele idéen bag Quickorder er at skabe mere tid til relationen mellem vores kunder og deres gæster. Vores produkter skal være så intuitive, at man ikke skal bruge alt for meget tid på at forstå sit kassesystem. Og vores brand skal udtrykke en troværdighed, der gør vores kunder trygge ved at digitalisere store dele af deres forretning. Vi vil være på restauratørens side igennem tykt og tyndt, og det nye brand skal være med til at positionere os således,” siger Mads Wedderkopp.

Quickorders system består af fem tjenester: Kassesystem, vagtplanlægning, bordbooking, online-bestilling og selvbetjening. Gevinsten ved at samle alting hos Quickorder er en samlet lavere pris på den software, restauratøren behøver for at styre en restaurant i 2021, bedre data til beslutningsprocessen omkring ressourcestyring og lettere administration.

Kommentarer